Większość z nas, racząc się wieczorami chmielowym trunkiem, nie zastanawia się jak kształtuje się jego historia. Za każdą marką stoją tysiące osób, ze specami od marketingu na czele.

Nie da się ukryć, że rynek piwny nie należy do najtańszych – wręcz przeciwnie. 10 największych na świecie marek piwnych wartych jest blisko sto miliardów dolarów. Szalejąca po świecie pandemia Covid-19 wyraźnie odbiła się na sprzedaży tego trunku, jednak branża ta dzierży ogromne zasoby kapitałowe.

Co najczęściej wybierają nasi przyjaciele, rodzina, współpracownicy? Przyjrzyjmy się z bliska najcenniejszym markom piwnym na świecie.

Budweiser

Należąca do koncernu AB InBev marka produkowana jest od 1876 roku. Piwo to cieszy się niesłabnącą popularnością przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych.

Uwaga! W Europie często mylimy je z czeskim trunkiem Budweiser Budvar.

Bud Light

Kolejna marka należąca do koncernu AB inBev to nieco lżejsza wersja amerykańskiego Budweisera.

Produkowane od 1981 roku stanowi odpowiedź firmy na rosnące zapotrzebowanie rynku na rozwiązania o ograniczonej kaloryczności.

Heineken

Holenderska perełka, której piwo produkowane jest w wielu krajach na świecie. Sama marka przykłada ogromną wagę do promocji swoich produktów.

Warto wspomnieć, że limitowana butelka Heinekena wystąpiła w filmie o przygodach Jamesa Bonda.

Stella Artois 

Piwo warzone w dużych browarach należących do AB inBev, a także pomniejszych oraz w wielu państwach, nie tylko europejskich.

Belgijski trunek, którego producenci zasłynęli z akcji wspierających biedne regiony świata.

Skol

Marka tworzona przez Carlsberga, cieszy się szczególnie dużą popularnością w Brazylii. Docelowo stworzona jako globalna, z myślą o sprzedaży na licencji w różnych zakątkach globu.

Corona

Piwo warzone w meksykańskich browarach należących do znanej grupy AB InBev. Trunek ten cieszy się dużą popularnością na całym świecie.

W samych Stanach Zjednoczonych jest to najczęściej kupowane piwo importowane.

Guinness

Najpopularniejsze ciemne piwo na świecie. Marka ta jest najczęściej promowana przez osoby związane z branżą sportową.

Obecnie trunek produkowany w ponad 50 państwach, zaś sprzedawany w ponad 100.

Coors Light 

Marka amerykańskiego piwa, która zdobyła popularność przy pomocy sukcesywnego budowania swojej własnej historii.

Co ciekawe, założycielem browaru był niemiecki imigrant Adolph Coors.

Aguila

Ciekawostka dla fanów złocistego trunku. Piwo, które cieszy się największą popularnością w Kolumbii. Marka ta obecna jest na światowym rynku od 1928 roku.

Brahma

To kolejny trunek oferowany nam przez koncern AB inBev. Tym razem mamy do czynienia z piwem o brazylijskich korzeniach.

Ze względu na sytuację globalną, spowodowaną nie tylko epidemią, ale wieloma zawirowaniami na scenach politycznych, ranking najcenniejszych marek piwnych na świecie ulega nieustannym zmianom. Nie wiadomo, czy w 2021 roku w zestawieniu nie znajdzie się ktoś nowy, również wart „wypróbowania”.