Chociaż hurtownie spożywcze mnożą się „jak grzyby po deszczu”, zwłaszcza w ostatnim czasie; to znalezienie dobrego, rzetelnego kontrahenta nie jest rzeczą prostą. Wielu przedsiębiorców, w szczególności początkujących, jest zdania, że prowadzenie takiego biznesu sprowadza się wyłącznie do terminowej wysyłki towarów. Nic bardziej mylnego.
Hurtownia, chociaż skupia się na dystrybucji; jest przede wszystkim miejscem przeznaczonym do przechowywania produktów. Szukając „najlepszej z najlepszych” należy wziąć pod uwagę zarówno jej konstrukcję systemu logistycznego jak i warunki magazynowania towarów.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Grupa odbiorców hurtowni
Hurtownie spożywcze kierują swoją ofertę do: klientów detalicznych, klientów hurtowych albo obu tych grup jednocześnie.
Asortyment oferowany przez hurtownię
Czym szerszy i bogatszy asortyment, tym lepszy. Kluczowa jest zarówno ilość jak i jakość produktów oferowanych przez hurtownię. Ważna jest także różnorodność proponowanych towarów. Wybierając hurtownię spożywczą warto zwrócić uwagę na to, czy posiada ona wszystkie preferowane przez nas rozwiązania: owoce, warzywa, kawę, herbatę, napoje, alkohole, przyprawy, słodycze, nabiał i inne.
Oferta dostosowana w maksymalnym stopniu do naszych potrzeb, pozwoli na znaczne oszczędności. Istotna jest nie tylko ilość, ale również jakość. Przed nawiązaniem współpracy warto sprawdzić skąd pochodzą proponowane przez firmę produkty, a także czy hurtownia posiada towary rodzime.
Sposób przechowywania żywności
Mowa tu nie tylko o składowaniu żywności w magazynie, ale również przewożeniu produktów. Rzetelny kontrahent powinien działać według ściśle określonych norm jakości produktów oraz sposobów ich przechowywania. Każdy rodzaj żywności wymaga innego, szczególnego traktowania – produkty suche powinny leżakować w miejscach chłodnych i ciemnych, świeże natomiast w ściśle określonej temperaturze.
Równie ważny jest sposób zabezpieczenia zamówionej żywności podczas transportu. Należyta ochrona towarów wpływa na ich jakość, a także przydatność do spożycia.
Sposób i czas doręczenia
Sprawna realizacja zamówienia to podstawa każdej sprawnie działającej hurtowni spożywczej. Rzetelny kontrahent wie, że ekspresowa przesyłka przełoży się na satysfakcję klienta. Zaletą każdej dobrej hurtowni jest terminowość – im krótsze terminy, tym lepiej.
Największe firmy posiadają własnych dostawców. Nieco mniejsze, zmuszone są korzystać z usług lokalnych przewoźników. Problemy z dostawą, nawet jeśli ta realizowana jest przez niezależnego dostawcę; odstraszą zarówno nowych, stałych jak i potencjalnych klientów.
Odpowiednie ceny oraz rabaty
Cena towarów powinna być uzależniona od ich jakości. Korzystając z usług hurtowni spożywczej spodziewamy się cen niższych, aniżeli w osiedlowym sklepie. Działającą na korzyść firmy kwestią jest obecność zniżek. Szczególnie atrakcyjny wydaje się być rabat związany z przekroczeniem danego progu zamówienia.
Kontakt z klientem
Dobra hurtownia spożywcza jest w stałym kontakcie ze swoimi klientami. W zależności od ich preferencji może to być kontakt telefoniczny albo mailowy. Ważne jednak, by odbiorca mógł w każdej chwili skontaktować się z firmą i dopytać o szczegóły zamówienia.