Finlandia, czyli wódka, która skradła serce Skandynawów; przyszła na świat w 1970 roku w kraju, od którego zapożyczyła swoją nazwę. Połączenie starannie wyselekcjonowanych, 6-rzędowych źdźbeł jęczmienia oraz w pełni naturalnej, czystej wody lodowcowej pozwoliło stworzyć wyjątkowy, 40-procentowy trunek o światowej sławie.
Ta jedna z najczęściej sprzedawanych marek, dostępna jest zarówno w czystej postaci jak i kilkunastu wersjach smakowych (w tym o smaku czarnej porzeczki, kokosa i owoców leśnych).
Ciekawostki o Finlandii, o których nie miałeś pojęcia
W 1970 roku, podczas wprowadzania wódki na rynek, firma głowiła się nad atrakcyjną nazwą nowego produktu. Do ostatniego etapu konkursu dostało się wiele propozycji: Vodkiss, Silver Ice, Valhalla, Ice Breaker, Kippis, Alko i oczywiście Finlandia. Producent trunku zdecydował się na łatwą w odbiorze, kojarzącą się z krajem pochodzenia Finlandię, z myślą o wprowadzeniu alkoholu na rynek amerykański.
Zaprezentowana w 1990 roku na rynku amerykańskim, nowa butelka Finlandii, kilka miesięcy później trafiła do londyńskiego muzeum Alberta i Wiktorii, jako przykład fińskiego szkła użytkowego. Za jej projekt odpowiadała firma Landor Associates.
Pierwszym na świecie rynkiem pod względem ilości spożycia Finlandii jest Polska. Nasi rodacy kochają tą wyjątkową, 40-procentową wódkę w każdej odsłonie – zarówno „czystą” jak i smakową.
Jako że polski rynek ma kluczowe znaczenie dla producentów Finlandii, przed wprowadzeniem nań nowej wersji trunku – Finlandii Żurawinowej – firma przeprowadziła odpowiednie badania marketingowe. Uskuteczniona wśród konsumentów ankieta wykazała, iż nasi rodacy chętniej zakupią wódkę o smaku żurawiny, jeżeli ta będzie zabarwiona na kolor czerwony. Spółka wzięła sobie do serca wszystkie uwagi i wypuściła na polski rynek specjalnie zaprojektowaną wersję Finlandii Żurawinowej w kolorze czerwonym: Finlandia Redberry Fusion. Produkt ten dostępny jest wyłącznie w naszym kraju. W pozostałych zakątkach świata przoduje Finlandia Żurawinowa w wersji bezbarwnej: Finlandia Cranberry Fusion.
Producenci Finlandii cenią polski rynek głównie ze względu na jego wielkość. Kolejne badania marketingowe przeprowadzone w Polsce przez jej włodarzy, doprowadziły do stworzenia zupełnie nowego smaku wódki: Finlandii Grejpfrutowej. Sukces trunku był tak ogromny, że jakiś czas później wprowadzono go na rynek światowy.
Finowie są wyjątkowo dumni z Finlandii – wódki, która w pewien sposób rozsławiła ten zakątek Skandynawii. Chociaż jest to najbardziej rozpoznawalny fiński trunek, mieszkańcy tego kraju znacznie bardziej wolą inne wódki np. Koskenkorva. Finlandia w Finlandii jest tym samym, co Wyborowa w Polsce.
Finlandia to wyjątkowa wódka, w przypadku której na uznanie zasługuje również marketing. Trunek ten słynie z najlepszych globalnych kampanii reklamowych. Na uwagę zasługują: Są wódki dla miłośników soku pomarańczowego i miłośników soku pomidorowego. Nadszedł czas na wódkę dla miłośników wódki (1976) oraz W poprzednim wcieleniu byłam czystą, lodowcową wodą źródlaną (1998).