Jeszcze kilka lat temu wybór hurtowni alkoholu nie stanowił większego problemu, kilka wiodących na rynku firm sprzyjało szybkiemu podjęciu odpowiedniej decyzji. Obecnie branża ta uległa znacznemu rozwarstwieniu. Powstało wiele nowych – mniejszych bądź większych biznesów – oferujących swoim Kontrahentom szerokie spektrum rozwiązań. Wybór hurtowni alkoholu stał się nieco trudniejszy. Istnieje kilka kwestii, które należy wziąć pod uwagę, przed podpisaniem umowy. Co najważniejsze, wytyczne te dotyczą zarówno Klienta Biznesowego jak i Klienta Detalicznego.

Cena

Nie ukrywajmy, koszty niemal zawsze stanowiły czynnik decydujący przy podjęciu ważnej decyzji. Cena hurtowa alkoholu ma znaczenie – w końcu nie kupujemy jednej czy dwóch butelek, a co najmniej kilkadziesiąt sztuk. Większość firm uznaje proporcjonalny spadek ceny jednostkowej związany ze wzrostem zamówienia. Przed dokonaniem transakcji warto porównać sobie w tym zakresie kilka konkurencyjnych podmiotów.

Asortyment

Im więcej towarów z jednej hurtowni weźmiemy, tym bardziej opłacalna będzie dla nas transakcja. Zamawianie produktów od różnych firm może generować dodatkowe koszty. Skompletowanie zamówienia z jednej hurtowni jest możliwe tylko wtedy, kiedy jej asortyment jest odpowiednio bogaty. Wiele pomniejszych biznesów zajmuje się wyłącznie sprzedażą alkoholi. Większe, rozbudowane firmy, oferują szersze spektrum rozwiązań np.: napoje i soki, piwo, słodycze, kawy i herbaty, słone przekąski etc.

Koszty dodatkowe

Wydaje się irracjonalnym, fakt płacenia kosztów dodatkowych przy zamówieniu hurtowym. Niestety, mniejsze firmy nie mogą pozwolić sobie na utratę nawet tych pozornie niewielkich pieniędzy. Stąd też, w niektórych hurtowniach zapłacimy nie tylko za sam towar, ale również dostawę czy wypakowanie produktów.

Dodatkowe promocje

Oczywiście, nie zamawiamy alkoholi z myślą o akcjach promocyjnych. Niekiedy zdarza się jednak, że czym większy zakup, tym na więcej „dodatków” możemy liczyć. Niektóre firmy oferują nam systemy punktowe – po zebraniu określonej liczby punktów, możemy przeznaczyć je na rabaty, butelki luksusowych trunków czy nagrody rzeczowe. Wiele przedsiębiorców dodaje do zamówienia własne, personalizowane gadżety jak kalendarze, notesy, smyczki na klucze, podkładki pod piwo, szklanki do alkoholu etc. Wśród popularnych rozwiązań tego typu dominuje: „po przekroczeniu danego progu zamówienia, gratis otrzymasz butelkę/zgrzewkę/zestaw alkoholi X”.

Terminowość

 Czas realizacji zamówienia zależny jest od aktualnych stanów magazynowych firmy […]”. Nie. Zamawiając konkretną liczbę alkoholu z danej firmy musisz wiedzieć, kiedy otrzymasz zamówienie. Tutaj ważne są konkrety – w końcu każdy z nas ma własne zobowiązania. 

Opinie

Opinie w sieci są ważne. Większe firmy, które zajmują się prowadzeniem biznesu, zdążyły już zgromadzić pokaźną ilość komentarzy na swój temat. Tych należy szukać na stronach firmowych, na portalach społecznościowych, bezpośrednio w Google bądź na forach i witrynach tematycznych.