Konfekcjonowanie towarów to termin, który wielu z nas zapewne obił się o uszy. Oznacza on nic innego, jak przygotowanie produktu do sprzedaży w sklepie lub do wysyłki do klienta. Wbrew pozorom stanowi on jeden z najważniejszych procesów produkcji oraz dystrybucji towarów i może mieć wpływ na późniejszy zakres sprzedaży lub odbiór danej marki przez konsumentów. Zakres działań oraz usług związanych z konfekcjonowaniem nie jest stały i może obejmować różne czynności w zależności od charakteru towaru oraz sposobu funkcjonowania firmy. Konfekcjonowanie jest niemniej ważne w przypadku produktów spożywczych, a wielu detalicznych sprzedawców decyduje się na konfekcjonowanie produktów bezpośrednio w hurtowni. Dlaczego?

Konfekcjonowanie produktów spożywczych

Konfekcjonowanie produktów spożywczych to proces umieszczania żywności w opakowaniach, które powinny być zarówno wygodne dla konsumentów, jak i zapewniać odpowiednią ochronę produktu podczas transportu i przechowywania. Konfekcjonowanie może być stosowane dla różnych rodzajów żywności, takich jak pieczywo, mięso, warzywa, ciasta czy desery, a nawet alkohol, warzywa, owoce czy produkty mięsne [1].

Konfekcjonowanie ma szereg zalet, w tym zwiększenie wygodnego użytkowania produktu przez konsumenta, zapewnienie odpowiedniej ochrony oraz dłuższe zachowanie świeżości produktu. Konfekcjonowanie pozwala także na identyfikację i informowanie konsumentów o składnikach produktu i sposobach jego przygotowania lub spożycia [2].

Istnieje wiele różnych rodzajów opakowań, które mogą być stosowane do konfekcjonowania produktów spożywczych, w tym opakowania z tworzyw sztucznych, szkła, metalu, papieru i tektury. Wybór odpowiedniego opakowania zależy od rodzaju produktu, jego przeznaczenia i sposobu użytkowania. Nie mniej istotne jest także miejsce konfekcjonowania – jedni robią to po hurtowym zakupie produktów w swoim magazynie (samodzielnie lub zlecając do podwykonawcy). Coraz częściej jednak można się spotkać z praktyką konfekcjonowania towarów jeszcze w hurtowni spożywczej. Jakie są zalety tego rozwiązania?

Konfekcjonowanie produktów w hurtowni – zalety

Konfekcjonowanie towarów bezpośrednio w hurtowni ma szereg zalet, w tym:

  1. Oszczędność czasu i pieniędzy: konfekcjonowanie produktów bezpośrednio w hurtowni pozwala uniknąć ponoszenia dodatkowych kosztów transportu i przetwarzania towarów w innym miejscu. 
  2. Wygoda oraz zwiększenie wydajności: konfekcjonowanie towarów bezpośrednio w hurtowni pozwala na szybsze przygotowywanie towarów do sprzedaży, co zwiększa wydajność i obniża koszty. W niektórych sytuacjach prosto z hurtowni otrzymujemy produkty, które mogą zostać od razu wystawione do sprzedaży detalicznej. 
  3. Łatwiejsze zarządzanie zapasami: Konfekcjonowanie produktów bezpośrednio w hurtowni umożliwia lepsze zarządzanie zapasami i zasobami danego towaru. Dzieje się tak dlatego, gdyż produkty są już przygotowane do sprzedaży i nie trzeba ich ponownie przetwarzać, a składając zamówienia łatwo możemy kontrolować ilość towaru.
  4. Poprawa jakości produktów: Konfekcjonowanie produktów bezpośrednio w hurtowni pozwala na lepszą kontrolę jakości i zapobiega uszkodzeniom podczas transportu i przetwarzania. To w końcu hurtownik – jako usługodawca – odpowiada za jakość konfekcjonowania.
  5. Poprawa wizerunku firmy: Konfekcjonowanie towarów bezpośrednio w hurtowni pozwala na lepsze prezentowanie produktów i zwiększa ich atrakcyjność dla klientów, co poprawia wizerunek firmy, może też się przełożyć na większą sprzedaż. Warto zadbać o atrakcyjne opakowania: nie jest sekretem w psychologii konsumenckiej to, ze ludzie po prostu „kupują oczami”.
  6. Możliwość personalizacji opakowań: często konfekcjonowanie produktów bezpośrednio w hurtowni umożliwia personalizację opakowań i umieszczenie na nich informacji, takich jak logo firmy czy instrukcje użytkowania produktu. Jeśli zależy Ci na takiej usłudze upewnij się jednak, że wybrany hurtownik ja oferuje.
  7. Ułatwienie transportu: Konfekcjonowanie towarów bezpośrednio w hurtowni ułatwia transport produktów do miejsca sprzedaży, ponieważ są one już zapakowane i gotowe do wysyłki.
  8. Szybsze uzupełnianie braków: znasz sytuację, w której nagle wzrosło zapotrzebowanie na konkretny towar i zabrakło go w Twoim sklepie? Dzięki usłudze konfekcjonowania w hurtowni możesz szybko uzupełnić braki na półkach, a to przełoży się na zadowolenie Twoich klientów i przede wszystkim – Twój zysk!

Jak znaleźć hurtownika, który oferuje opcję konfekcjonowania towarów?

Istnieje kilka sposobów, aby znaleźć hurtownika, który oferuje usługę konfekcjonowania produktów:

  • Wyszukiwanie w Internecie: najprościej skorzystać z wyszukiwarki internetowej, wpisując frazy takie jak "hurtownia konfekcjonowania produktów", "konfekcjonowanie żywności" lub "opakowywanie produktów w hurtowni". To pozwoli znaleźć różne firmy oferujące tego rodzaju usługi.
  • Korzystanie z katalogów branżowych: można także poszukać w katalogach branżowych, takich jak "Katalog firm" czy "Yellow Pages", gdzie znajdują się wizytówki firm oferujących różnego rodzaju usługi, w tym usługi konfekcjonowania produktów.
  • Skontaktowanie się z branżowymi organizacjami: inną opcją jest skontaktowanie się z branżowymi organizacjami, takimi jak Stowarzyszenie Producentów Opakowań czy Izba Przemysłowo-Handlowa, które mogą posiadać listę firm oferujących usługi konfekcjonowania produktów.
  • Zapytanie o polecenie u innych przedsiębiorców: spróbuj poprosić o polecenie innych przedsiębiorców, którzy korzystają z usług konfekcjonowania produktów w hurtowniach. W tym celu pomocne mogą okazać się branżowe fora internetowe.
  • Zapytanie o ofertę bezpośrednio u hurtowników: wreszcie, można także bezpośrednio zapytać o ofertę u różnych hurtowników, zarówno tych, z którymi już współpracuje się, jak i nowych, i porównać oferty. Czasami usługa nie jest bezpośrednio opisana na stronie, ale sam hurtownik może ją zapewnić. Bezpośredni kontakt z hurtownikiem ma też swoje inne zalety: pozwala indywidualnie negocjować ceny oraz inne warunki zamówienia.

Jeśli planujesz hurtowy zakup żywności to polecam zainteresować się usługą konfekcjonowania towarów u dystrybutora. Takie rozwiązanie może okazać się dla Ciebie nie tylko komfortowe, ale również bardzo korzystne [3].

Konfekcjonowanie towarów u zagranicznego dystrybutora

Okazuje się, że konfekcjonowanie produktów bezpośrednio u hurtownika może mieć sens także w przypadku korzystania z usług zagranicznych dostawców. Przede wszystkim może to obniżyć koszty przygotowywania towarów do sprzedaży, produkcji opakowań oraz usprawnić cały proces zamówienia i przygotowania produktu do sprzedaży.

Decydując się na konfekcjonowanie towarów u zagranicznego dystrybutora warto jednak zwrócić uwagę na kilka czynników. Przede wszystkim sprawdź, czy konfekcjonowanie towarów za granicą nie zwiększy kosztów ich transportu. Konieczna jest także weryfikacja przepisów prawnych dotyczących pakowania i oznaczania produktów: o ile na terenie Unii Europejskiej są one ujednolicone, o tyle zasady konfekcjonowania produktów spoza wspólnoty mogą już odbiegać od tych w Twoim kraju. 

Na koniec, dokładnie porównaj ceny samych towarów oraz usługi konfekcjonowania produktów w krajowych i zagranicznych hurtowniach. Tutaj rezultat może być różny: czasami korzystanie z usług zagranicznych partnerów może okazać się bardziej korzystne – czasami lepiej skorzystać z rodzimych usługodawców. Niekiedy najbardziej korzystnym rozwiązaniem może okazać się hurtowy zakup za granicą i konfekcjonowanie w kraju. Dlatego tak bardzo ważne jest właściwe rozeznanie rynku!

Chcesz złożyć zamówienie na różne produkty spożywcze? Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie ofertę idealnie dopasowaną do Twoich potrzeb!

 

Źródła:

[1] https://multilogistyka.com/uslugi/konfekcjonowanie-zywnosci/

[2] https://abrapack.com.pl/konfekcjonowanie/

[3] https://sheships.com/blogs/blog/the-hidden-benefits-of-wholesale-packaging-materials/